
Assink leerlingen ontwikkelen virtuele toer
HAAKSBERGEN – Dankzij leerlingen van het Assink lyceum kunnen ze op de Usselose openbare basisschool Molenbeek in coronatijd een rondleiding geven. Met behulp van een 360 graden camera en de app Thinglink loop je bijna echt op virtuele wijze door het schoolgebouw.
Het Assink lyceum heeft met Toptijd gewerkt aan een opdracht van de openbare basisschool Molenbeek. Toptijd is de tijd waarin leerlingen hun talenten ontdekken en ontwikkelen. Want iedereen heeft talent. ,,In Toptijd werken leerlingen aan thema’s binnen verschillende keuzegebieden als Ondernemerschap, Design, Technologie, Gezondheid en Internationalisering. Daarnaast mogen leerlingen ook zelf een thema binnen of buiten deze keuzegebieden aandragen”, legt docent een voorzitter Wendy Kok van de werkgroep talentgericht onderwijs van het Assink lyceum uit.
Een groepje van 5 leerlingen van het Assink lyceum ontwikkelde een virtuele promotiesite voor OBS Molenbeek. Met behulp van een 360 graden camera en de app Thinglink maken de leerlingen een virtuele rondleiding door de basisschool. ,,Door Corona zijn ouders al heel lang niet meer op school geweest. Wat is hetzelfde gebleven en wat is er veranderd? Wat maakt de basisschool uniek? Op al die vragen krijg je antwoord tijdens deze prachtige virtuele toer door onze school”, vertelt Sebile Temel, leerkracht onderbouwleerplein.
Beelden en interactieve opdrachten neemt de bezoeker mee in de wereld van de Molenbeek. ,,Ook voor nieuwe leerlingen en ouders opent de school via deze promotiesite haar deuren op afstand, via een device en zelfs via een VR bril”, aldus Sebile. Voor de Toptijd leerlingen van het Assink lyceum was het bovendien een mooie ervaring om in opdracht van een opdrachtgever te werken. Het resultaat is OBS Molenbeek eerder deze week aangeboden via Teams.
Foto: Assink lyceum