27 nov - 12:00 Haaksbergen - aangepast om 11:25

Dynamische kennismaking VVV en LEF-verhuur

HAAKSBERGEN – Om toeristen en inwoners leuke tips en heldere informatie te kunnen geven gaan de medewerkers van Haaksbergen Promotie/VVV geregeld op werkbezoek. Want vertellen over iets wat je zelf hebt ervaren, dat werkt gewoon beter. Fietsend of wandelend trekken ze de natuur in, ze bezoeken bedrijven uit de recreatiesector en doen mee met nieuwe activiteiten. Luuk Leferink liet het VVV-team onlangs kennismaken met de bijzondere diensten van LEF-verhuur (lef-verhuur.nl). Dat werd dronevliegen, een levensgroot Jengaspel, een biertakel én een hoop plezier. Luuk Leferink is beleidsadviseur Vrijetijdeconomie bij Regio Twente. In zijn eigen vrije tijd heeft hij ‘eventkriebels’ zoals hij het zelf noemt. De vraag “Luuk, weet jij nog iets gaafs voor ons feestje?’ wordt hem dan ook dikwijls gesteld. “Een activiteit máákt je event. Eventbureaus zijn meestal ingesteld op grotere gezelschappen. Want massa=kassa. Voor kleinere groepen, denk aan een buurt-, familie- of vriendenfeest, een team- of personeelsuitje, is het inhuren van een toffe activiteit vaak kostbaar. Dat kan bést anders”, weet de enthousiaste jonge ondernemer. Het motto van LEF(Luuks Events & Festiviteiten)-verhuur: ‘Uw beleving is onze passie’. “Elk feestje kan méér zijn dan bier en bitterballen. Wat mij opvalt is dat juist simpel vermaak zo leuk is.” Het bewijs wordt gelijk geleverd. In groepjes gaat het VVV-team aan de slag met het vliegklaar maken van een drone. En daarna de lucht in om foto’s te maken. Bij vlagen is het hilarisch. Datzelfde geldt voor de biertakel. In de loop van 2020 komt LEF-verhuur met een karaoke-caravan. “Met een ingebouwde geluidsinstallatie. En een scherm aan de achterzijde. Want als je komende zomer een feestje viert, wil je het Nederlands elftal niet missen natuurlijk.” Verder staan er onder meer 15 tandems klaar voor de verhuur. Om te blijven verrassen worden voortdurend nieuwe activiteiten ontwikkeld. “Ik vind belangrijk om maatwerk te leveren. Én dat iedereen, jong en oud, kan meedoen. Door een activiteit groeien mensen naar elkaar toe. En er wordt nog dagen over gepraat.” Genoeg enthousiasme voor een vervolggesprek zo concluderen beide partijen. Om wellicht elkaars kennis en producten te versterken.