Kampioenen pétanque
HAAKSBERGEN/VLAARDINGEN – Afgelopen zondag hebben Ella en haar broertje Sem Ami de Nederlandse titel behaald tijdens het Nederlands kampioenschap pétanque (onderdeel triplette).
Samen met Roos van Hamond van JBC ’t Harde vormden zij een sterk team van drie. Het kampioenschap vond plaats in Vlaardingen en werd live gestreamd, waardoor de wedstrijden online te volgen waren. Het team speelde geconcentreerd en technisch sterk en won drie van de vier partijen, waarmee de nationale titel werd veiliggesteld. Voor Ella is het niet de eerste nationale titel.In november vorig jaar werd zij samen met haar broer Noah Ami in Dongen al Nederlands kampioen pétanque (doublette, t/m 13 jaar). Door een armblessure kon Noah dit keer niet deelnemen. De liefde voor het spel zit duidelijk in de familie. De vader van Ella en Noah komt uit Zuid-Frankrijk, waar jeu de boules een populaire sport is. De kinderen trainen regelmatig met hun vader bij Boulodrome De Toss in Almelo, waar zij ook worden gesponsord door De Toss en Team Sport Fabriek. Daarnaast hebben ze deelgenomen aan landelijke trainingen, waaronder een speciale jeugd- en beloftentraining van de NJBB. Dit programma is bedoeld voor pupillen, aspiranten, junioren en beloften die zich verder willen ontwikkelen. Met deze nationale titel hebben Ella, Sem en Roos een knappe prestatie neergezet!
