09:58 Haaksbergen - aangepast om 09:59

Rabobank ook in bijzondere tijden actief

HAAKSBERGEN – We leven met in bijzondere tijden. Wie had een jaar geleden verwacht dat we op dit moment met z’n allen in een tweede golf van de coronapandemie zouden zitten? Een bericht van Rabobank als hart onder de riem.

Bijzondere tijden vragen om een bijzondere aanpak. De Rabobank in Haaksbergen probeert dat op een geheel eigen wijze te doen en daarvoor zijn in de corona tijd een paar mooie acties opgezet. Op initiatief van adviseur dagelijkse bankzaken Mathanja Kornelissen zijn –  in samenwerking met een aantal ondernemers – gebruikte smartphones en iPads ter beschikking gesteld aan ouderen die door corona geïsoleerd dreigden te raken omdat ze geen bezoek meer mochten ontvangen. Verder heeft accountmanager MKB Laurens Waning vulploegen van supermarkten bedankt voor hun inzet tijdens corona met een vrijkaartje voor een wedstrijd van FC Twente. De actie ‘Help de Horeca’ heeft ervoor gezorgd dat we de lokale horeca in Haaksbergen hebben kunnen steunen, gekoppeld aan een hypotheekactie bij de Rabobank. En zo zijn er nog tal van acties geweest van medewerkers van de Rabobank in deze coronatijd.

In de afgelopen periode heeft ook Rabo Club Support plaatsgevonden. Klanten van de bank konden een stem uitbrengen op hun favoriete vereniging of stichting. Iedere stem was geld waard en zo werd er een mooi bedrag bijeengebracht voor veel verenigingen en stichtingen in Haaksbergen. Bij de top 3 van verenigingen en stichtingen die de meeste stemmen kregen in het werkgebied Enschede-Haaksbergen, zaten zelfs 2 verenigingen uit Haaksbergen. Het blijkt maar weer eens hoe groot de saamhorigheid in ons dorp is. En saamhorigheid ook die dicht bij Rabobank staat. Vanuit haar coöperatieve identiteit probeert de bank met veel maatschappelijke activiteiten een bijdrage te leveren aan de lokale saamhorigheid en de leefbaarheid in het dorp. Laat ons, via de collega’s van marktteam Haaksbergen, weten als er mooie nieuwe initiatieven ontstaan in Haaksbergen. Dan bekijken we samen hoe we dit verder kunnen brengen. Dit kan via communicatie.eh@rabobank.nl. Naast alle sociale en maatschappelijke aspecten wil Rabobank ook in deze bijzondere tijden de dienstverlening optimaal voortzetten. De bank heeft – met het oog op de veiligheid van klant en medewerker – de openingstijden van het kantoor in Haaksbergen aangepast. Veel mensen zijn hier inmiddels aan gewend en hebben ook ontdekt dat je heel bankzaken vanaf je eigen laptop of smartphone kunt doen, op een moment en plek waarop de klant het zelf wil. En voor de zaken die dan toch op kantoor moeten, is de klant gewoon van harte welkom.

De foto is gemaakt vóór coronatijd.