14:00 Haaksbergen - aangepast om 10:10

Weekbladen relevanter dan social media

HAAKSBERGEN – Een koopstromen onderzoek wees onlangs uit dat de winkelstraten van Haaksbergen hoog scoren. Uit een ander onderzoek (Mediabelevingsonderzoek 2020) blijkt dat traditionele media als Weekblad Rond Haaksbergen daarin een relevante rol spelen, meer dan social media.   

De Nederlander is traditionele media de afgelopen jaren doelbewuster gaan gebruiken. Social media worden daarentegen meer uit tijdverdrijf bekeken. Dat blijkt uit het Mediabelevingsonderzoek 2020, uitgevoerd door onder meer NDP Nieuwsmedia. Traditionele media als dag- en weekbladen, televisie en hun online platforms worden steeds minder als tijdverdrijf geconsumeerd en hebben juist meer de taak gekregen van het snel op de hoogte brengen van. Dat is een belangrijk gegeven voor ondernemers die nog steeds overtuigd zijn van de kracht van het aantal ‘likes’. Een weekblad wordt derhalve veel doelbewuster benut in het communicatieproces tussen bijvoorbeeld bedrijfsleven en consument. ,,Uit eigen ervaring wisten wij dat al langer en kunnen we legio voorbeelden van opnoemen”, stelt uitgever René Bult van Weekblad Rond Haaksbergen. Adverteren op print is uiterst effectief. Zeker als men dat campagnematig doet en gericht op in kaart gebrachte koopstromen, zoals die onlangs voor Haaksbergen zijn gepresenteerd waaruit ook bleek dat veel consumenten uit de regio graag in Haaksbergen winkelen.” In het Mediabelevingsonderzoek 2020 staan de Huis aan Huis bladen als volgt omschreven: ‘Ze hebben een positieve beleving van reclame die de lezer als nuttig en informatief ervaart’. ,,Het gaat over bereik. Daar zijn we hier dagelijks mee bezig.”